In primul rand, cand pleci
la drum cu trenul in Romania, trebuie sa nu uiti ca un tren care nu iese din tara, va avea un anumit grad de murdarie,
de la vag in InterRegio (fostele Rapide), la ingrozitor, cu vagoane
care se dezmembreaza in cazul Regio(adica fostele Personale).
1. Cand iti iei bilet de tren cu schimbare intr-o statie oarecare, trebuie sa iei in considerare ca trenurile au IN TOT DEA UNA intarziere (am auzit cel putin 12 motive pentru aceste intarzieri - nici macar unul plauzibil) asa ca lasa o distanta generoasa intre trenuri.
2. Trebuie sa deranjezi cam 3 persoane in timp ce esti pe tren: controlorul, pe care sa il intrebi daca din experienta proprie acest tren intarzie mult, o persoana care calatoreste pe aceeasi ruta cu tine, pentru a avea cu cine face front comun si un prieten dispus sa se intereseze de diferite detalii sunand la diferite gari, deci e de preferat sa ai baterie la telefon.
3. Cand iti dai seama ca, desi ai lasat 60-90 de minute intre trenuri, ai toate sansele sa nu prinzi legatura, poti incepe sa-ti faci planul de atac cu ajutorul si sfatul persoanelor enumerate mai sus:
Daca ai ghinion, drumurile trenurilor nu vor coincide in nici un al punct si singura legatura posibila va fi peste 5-6 ore. Deci vei ajunge acasa in timpul necesar unui avion sa faca inconjurul Pamantului.
Ideea acestui articol mi-a venit citind pe tren o carte de Umberto Eco - Cum sa calatoresti cu un somon - o recomand cu zambete :)
1. When you buy a train ticket on a route where you have to change trains, you have to consider that Romanian trains are always late (I heard at least 12 reasons for that - from my point of view, none are plausible) so leave a generous time distance between trains.
2. You have to bother as about 3 people while you are in the train: the train conductor, whom you have to ask, if from his own experience, this train is very late, a person that travels on the same route with you, for making a common front and a friend who can find out different details, by calling different train stations.
3. When you will realize that, even if you have 60-90 min between trains, you have all the chances in the world to miss your link, you can start making a plan, with the help of the 3 people:
The idea for this article came due to Umberto Eco's - How to travel with a salmon - I smilingly recommend it :)
1. Cand iti iei bilet de tren cu schimbare intr-o statie oarecare, trebuie sa iei in considerare ca trenurile au IN TOT DEA UNA intarziere (am auzit cel putin 12 motive pentru aceste intarzieri - nici macar unul plauzibil) asa ca lasa o distanta generoasa intre trenuri.
2. Trebuie sa deranjezi cam 3 persoane in timp ce esti pe tren: controlorul, pe care sa il intrebi daca din experienta proprie acest tren intarzie mult, o persoana care calatoreste pe aceeasi ruta cu tine, pentru a avea cu cine face front comun si un prieten dispus sa se intereseze de diferite detalii sunand la diferite gari, deci e de preferat sa ai baterie la telefon.
3. Cand iti dai seama ca, desi ai lasat 60-90 de minute intre trenuri, ai toate sansele sa nu prinzi legatura, poti incepe sa-ti faci planul de atac cu ajutorul si sfatul persoanelor enumerate mai sus:
- afli exact cata intarziere are trenul tau si cata intarziere are cel pe care trebuie sa-l prinzi - poate au ambele cam aceeasi intarziere si atunci se rezolva totul de la sine;
- afli ruta celor doua trenuri, pentru a vedea daca drumurile lor coincid si in alte puncte (daca ai noroc coincid) pentru a incerca sa schimbi trenul mai devreme;
- afli alte alternative de transport din diferitele puncte in care te poate lasa primul tren pentru a putea face o schimbare a tipului de mijloc de transport;
Daca ai ghinion, drumurile trenurilor nu vor coincide in nici un al punct si singura legatura posibila va fi peste 5-6 ore. Deci vei ajunge acasa in timpul necesar unui avion sa faca inconjurul Pamantului.
Ideea acestui articol mi-a venit citind pe tren o carte de Umberto Eco - Cum sa calatoresti cu un somon - o recomand cu zambete :)
1. When you buy a train ticket on a route where you have to change trains, you have to consider that Romanian trains are always late (I heard at least 12 reasons for that - from my point of view, none are plausible) so leave a generous time distance between trains.
2. You have to bother as about 3 people while you are in the train: the train conductor, whom you have to ask, if from his own experience, this train is very late, a person that travels on the same route with you, for making a common front and a friend who can find out different details, by calling different train stations.
3. When you will realize that, even if you have 60-90 min between trains, you have all the chances in the world to miss your link, you can start making a plan, with the help of the 3 people:
- find out exactly how late are both trains, if they are both late - problem solved;
- find out the routes for both trains to see if they coincide, in order to try and change the trains earlier;
- find out other alternative means of transportation from different stations;
The idea for this article came due to Umberto Eco's - How to travel with a salmon - I smilingly recommend it :)